Project - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Project - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Project

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

- Het geluk van een kind begint bij het hart van een moeder -

Met trots kan ik zeggen dat ik vanaf volgende week zal starten met vrijwilligerswerk. Vandaag kreeg ik te horen waar ik mijn vrijwilligerswerk zal mogen uitvoeren: 'Hogar Curridabat'. Dit is een huis gelegen op 25 à 30 minuten van mijn school in San José. In het huis wonen 10 kinderen tussen 1 en 9 jaar. Ze werden daar geplaatst omwille van de situatie van hun ouder(s). De meeste kinderen konden in geen geval 'thuis' blijven wonen. Vaak verblijven de ouders in de gevangenis, verblijven ze in een gesloten instelling omwille van druggebruik, of hebben ze geen vaste thuis. In 'Hogar Curridabat', is een kleine speelruimte aanwezig waarin de kinderen kunnen spelen tijdens hun vrije tijd. Daarnaast heeft het huis ook een keuken + eetkamer, leefruimte, 3 slaapkamer en ook 3 badkamers. Elke dag opnieuw zorgen 2 verzorgsters ervoor dat de kinderen het naar hun zin hebben, dat ze zaken bijleren en dat ze de liefde krijgen die kinderen verwachten en nodig hebben te krijgen.

Mijn taak zal eruit bestaan de kinderen te verzorgen, toezicht te houden en te helpen tijdens het eten van de maaltijden, zaken aan te leren (bv. tanden poetsen, kleren aandoen, ...), te helpen bij het maken van huistaken (de oudsten krijgen ook les in dit huis), activiteiten voor te bereiden, ... Daarnaast verwacht mijn programmacoördinator ook van mij dat ik de kinderen de nodige liefde geef. De liefde die de kinderen weinig, of nog nooit hebben gekregen. Natuurlijk zal ik dit met heel veel plezier doen. Ik kijk er nu al naar uit!

Mijn programmacoördinator wist mij te vertellen, (natuurlijk in het Spaans; super!) dat sommige kinderen nog niet kunnen stappen. Dat het leuk is de kinderen te zien ontwikkelen op een positieve manier, liefde te geven en te ontvangen, ...

'Hogar Curridabat' kan mijn hulp wel gebruiken zo te horen, daarom ben ik héél blij dat ik volgende week kan starten. Ik verlang natuurlijk ook om mijn kennis van het Spaans te gebruiken en te verbeteren tijdens het werken met kinderen. Wat een prachtige combinatie !

Ik zal 2 weken als vrijwilliger werken in het huis. Daarna kan ik beslissen als ik nog 1 of 2 weken extra wil doen. Het lijkt mij goed eerst 2 weken te proberen, en daarna pas te beslissen. Graag zou ik ook nog als vrijwilliger aan de slag gaan in een rescuecenter voor aapjes. Maar daar is nog niets zeker van. Wanneer ik dit zou willen doen, zou ik niet meer in mijn gastgezin verblijven, maar zou ik samen met andere vrijwilligers in een vrijwilligershuis verblijven voor deze periode. Klinkt ook wel super. Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Ik ben zo blij deze kans te mogen krijgen, bedankt !

  • 29 Augustus 2012 - 03:00

    Lieve Sabbe:

    Klinkt super als project. Je zult wshlijk veel woordjes leren van die kids. Ik herinner me nog steeds een grappig Spaans liedje dat ik van kindjes leerde toen ik in Mexico vrijwilligerswerk deed, in 2004. "Una vieja tap'el gato con el punto del sapato..." Veel plezier met je werk en t geven van liefde! :-)

  • 29 Augustus 2012 - 09:21

    Manon - Activity Int:

    Hi Eline! Het project klinkt fantastisch, ik weet zeker dat ze je hulp en positieve inbreng hier zeker goed kunnen gebruiken. Heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier de komende weken! Groetjes uit Holland - Manon, Activity International

  • 29 Augustus 2012 - 11:29

    Liesbeth:

    Dag pienzie!
    Tklinkt beeeeresjiek! Hopelijk zal het ook zo zijn..
    Succes daar en tot op skype x knuffel

  • 29 Augustus 2012 - 16:38

    Hanne (Vande Velde:p):

    Pienzie,
    uw project klinkt echt super !! :)
    Da moet een ongelofelijke ervaring zijn !!
    & blijven schrijven éh, ik volg u op de voet! :p
    Veel plezier nog!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 36012

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: