Weekend - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 September 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

- Mijn mooiste droom, hangt aan deze bananenboom. -

Enkele weekends geleden ging in naar Puerto Viejo. Ook dit weekend zal ik daar doorbrengen, omdat het er zo mooi en leuk is.

Om 14 u vanmiddag nam ik, samen met 2 vriendinnen, de bus naar Puerto Viejo. Ditmaal keek ik wel 4 uren door het ruitje naast me. Dit omdat meneer 'ik weet niet wie' voortdurend naar mij zat te kijken. Noodgedwongen keek ik de andere kant op. In tegenstelling tot wat ik de vorige keer deed toen ik op de bus zat naar PV ( slapen ). En gelukkig maar. Wat een leuke busreis was dit ! Nu ben ik blij even aan jullie te kunnen vertellen ( vanop mijn bed in PV) wat ik allemaal zag.

De bus vertrok vanuit San Jose. Veel drukte, gehaaste mensen, 'getuut' ( want ja, zonder claxon ben je niets waard in het verkeer ). Nadat we 20 min verder gereden waren, was het verschil al duidelijk. Niet te geloven hoe mooi het is eens uit de drukte te zijn. Rivieren, bossen, mooie vogels en rustige sfeer. Hier en daar een huisje. Maar het was de moeite nog wat verder te rijden. Niet alleen omdat mij een mooi weekend te wachten staat, maar ook omdat ik naar buiten mocht kijken. Het voelde al helemaal niet meer aan als een verplichting die mij zomaar werd opgelegd door iemand die zijn macht deed gelden (de man naast mij). Nee, wat een leuke sfeer. Spelende kinderen naast een huisje gemaakt uit hout en stro. Mannen die aan het barbequen waren, natuurlijk met het nodige biertje in de hand (terwijl de vrouw de was aan het ophangen was). 3 jongeren die probeerden met z'n allen op een fiets te rijden ( 1,2,3 GELUKT). Jongen die de mooie bladeren van een palmboom vastgreep en trachtte enkele cocosnoten op te vangen. En heel veel bananenplukkers, die elke dag dezelfde taak mogen uitvoeren. Om daarna op straat de bananen aan een belachelijk lage prijs te gaan verkopen aan ticos en ticas. En aan mij! Want wat zijn de bananen hier lekker ! (jammer dat ik moet denken aan het gewicht van mijn valies...)

PURA VIDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 35994

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: