Terug in België - Reisverslag uit Gent, België van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Terug in België - Reisverslag uit Gent, België van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Terug in België

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 Oktober 2012 | België, Gent

- De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is.-

Weet je wat ik misschien wel hebt? Een omgekeerde cultuurshock! En die begon waarschijnlijk al in Brussel (Zaventem): al die gehaaste en chagrijnige mensen....weg was mijn reisgevoel. Het mooie gerangschikte verkeer tijdens het naar huis rijden vanuit Zaventem. De nieuwe populaire muziek die ik helemaal niet meer kende (en waarmee mijn zussen wel eens hard moesten lachen). De verrassing, (waarvoor ik alle aanwezigen heel dankbaar was) die mij tot inzicht bracht dat de reis erop zat. Het feestweekend van de chiro dat mij eraan deed herinneren dat dit jaar weer enorm druk (maar leuk) zal worden. De eerste mails van school die ervoor zorgden dat de stress (die weg bleek te zijn tijdens de reis), toch weer de kop op steekt...
En dan blijkt bij thuiskomst ook nog eens dat alles gewoon is doorgegaan toen ik op reis was! Niets is veranderd, alles is nog hetzelfde. Behalve ikzelf. Met al mijn nieuwe ervaringen en een rugzak vol verhalen. En niemand begrijpt wat ik precies hebt meegemaakt.....ach ja. Hoe kan dat ook anders? Het gaat erom dat mensen naar mij willen luisteren (en velen zijn ook bereid dit te doen). Bedankt aan al degenen die zich toch proberen in te beelden wat voor een rijke levenservaring ik heb mogen meemaken. Bedankt moeke en vake, zussen en liefste familie om mij te verrassen tijdens mijn thuiskomst. En bedankt aan Thibaut, die mij deze week goed heeft opgevangen en die mij weer heeft helpen herinneren dat ook het leven in België, het leven in Gent, het leven als student; SUPER is !

Ik moet verder!
Maar ik weet het wel - diep in mijn hart. Ik moet verder. Met leuke dingen doen bijvoorbeeld! Ik printte zonet het certificaat uit dat ik ontvangen had na mijn reis. Daarnaast kreeg ik ook een kortingsbon (want die reiskriebels houd ik toch). Wie weet kan ik deze bon wel nog eens gebruiken !
Het was een gigantisch prachtige ervaring, die neemt niemand meer van mij af... ;)

XXX

- Kostbaar is de wijsheid die door ervaring wordt verkregen. -

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 4500
Totaal aantal bezoekers 35994

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: