Afscheid Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Afscheid Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Afscheid Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 September 2012 | Costa Rica, San José

- Afscheid nemen is met dankbare handen aannemen al wat herinnering waard is. -

Het zit er bijna aan te komen. Op donderdag sluit er een hoofdstuk af. Het hoofdstuk dat een grote invloed had, heeft en zal blijven hebben op mijn manier van leven en het opvatten van allerlei zaken.
Het hoofdstuk dat ervoor heeft gezorgd dat ik nieuwe mensen leerde kennen, dat ik samen met hun fantastische tijden kon beleven. Het hoofdstuk waarin ik heel veel heb mogen bijleren. Denk maar aan alleen reizen (beginnend bij het opstappen van een vliegtuig in mijn eentje), Spaans leren, Costa Ricaanse specialiteiten leren koken, vissen vangen, vuurtje maken, boomklimmen, ... Daarnaast ben ik ook heel dankbaar voor de manier waarop ik hier heb mogen leven en heb mogen deelnemen aan het leven in Costa Rica (Pura Vida). Met veel overtuiging kan ik zeggen dat ik niet alleen Spaans heb bijleerd, maar het is een levensles geweest. Het was een manier om mijzelf te ontplooiien en om mijn eigen weg op te gaan.

Vandaag zorgde ik ervoor dat ik dit jaar mijn 2de jaar 'orthopedagogie' kan volgen, zodra ik terug thuis ben. Want het schooljaar is al begonnen. Het is moeilijk om mij voor te stellen hoe het is om terug thuis te zijn. Het lijkt mij raar om terug het eten van bij ons voorgeschoteld te krijgen, een warme douche te kunnen nemen, de bus in te kunnen stappen en een zitplaats te kunnen bemachtigen, elke zondag terug naar de chiro te mogen gaan, iedere week terug op kot te mogen verblijven, het weekend te mogen doorbrengen met mijn familie, internet en bereik te hebben overal waar ik kom, mij veilig te voelen wanneer ik alleen over straat loop, terug Vlaams te kunnen spreken, ...

Zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar ik verkies dan toch om mijn verhalen te delen met degenen die het wensen (wanneer ik terug in België ben uiteraard). Ik zal namelijk nooit uitgepraat zijn.

Al de mooie en leerrijke herinneringen zal ik voor altijd met mij meedragen. Bedankt moeke en vake !!!

Bedankt mij de kans gegeven te hebben dit te mogen meemaken. Bedankt mij te begrijpen en mij voor 2 maand aan een vreemde familie te schenken. Moeke en vake, bedankt ook mij te helpen tijdens de voorbereiding van mijn reis. Vele woorden van dank mij te volgen tijdens mijn reis.
Bedankt om me te steunen. Ik prijs mij enorm gelukkig met jullie ! En bedankt dat jullie mij ook 2 fantastische zussen hebben geschonken !

Hieronder de brief die moeke en vake mij meegaven toen ik vertrok naar Costa Rica. Deze gaf ik aan mijn gastfamilie bij mij aankomst. Gezien het voor hen moeilijk was om de brief volledig te begrijpen, vertaalde ik deze van het Engels naar het Spaans. Bij mijn vertrek zal ik de brief aan hen geven. Hieronder de Spaanse versie (zie foto Engelse versie).

Estimados
Norma y Roman

Nosotros quieremos dar gracias por recibir a neustra hija ‘Eline’ durante las proximas ocho semanas. Para ser honesto, tenemos ‘sentimientos incontrados’ al permitir que fuera. Un poco dificil por que se fue a lo desconocido y tener poco influencia sobre lo que le espera. Pero nosotros estamos concientes de que Eline soño con esta aventura desde hace mucho tiempo.
Muchas muchas gracias por ayudar a Eline a que su sueño se haga realidad. Estamos seguros de que ella tendra un tiempo inolvidable y estara segura en sus manos. Nosotros estamos confiados que Eline sera una agradecida y agradable huesped. Nosotros les deciamos a su familia y a Eline lo mejor para las proximas semanas.
! Siempre seran muy bien recividos in Belgica ¡
Geert y Sofie, Eline Liesbeth y Emilie


Familie, vrienden, reisgenoten, ...
Ook jullie verdienen een woord van dank. Het was superleuk telkens reacties te krijgen en te horen dat jullie mij volgen. Het was leuk de interesse in jullie berichtjes te lezen. BEDANKT !
Bijna zie ik jullie terug. Kan ik horen hoe jullie vakantie eruit zag en kan ik ook mijn verhalen met jullie delen. Bij deze wil ik melden dat dit mijn laatste reisverslag is vanuit Costa Rica. Maar niet getreurd, wanneer ik terug ben (en de tijd vind), zal ik nog een 'reisverslag' schrijven.

Ik zoek een zin die kan vertalen, hoe enormfantastischleerrijk en leuk deze levenservaring was... (en ook wel een beetje verslavend!)

  • 26 September 2012 - 12:54

    Lieve:

    Mooi geschreven. Zoals elk verslag trouwens.
    Goeie reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 35994

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: