Montezuma - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Montezuma - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Montezuma

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

- De herinnering: het enige paradijs waaruit men ons nooit kan verdrijven -

Hier ben ik terug ! Het heeft wat langer geduurd maar ik had het zo druk. Het leek mij beter om mijn verslag pas te schrijven als ik terug thuis was. Mijn weekend heb ik, samen met enkele vrienden, doorgebracht in Montezuma. Dit is een klein dorpje aan de pacifische kust van Costa Rica. Dit dorpje is enorm klein, maar super gezellig. Oorspronkelijk kwamen hier alleen personen vanuit de Verenigde Staten op reis. Hun bedoeling was hier veel te surfen. Nu is het dorp al wat groter dan enkele jaren geleden, maar het is nog steeds enorm klein (en gekend voor het mooie witte strand, en de surfers vanover de hele wereld). Er zouden hier op dit moment ongeveer 450 personen verblijven . En de meeste zijn avonturiers, die in hostels verblijven. Heel weinig tico's of tica's hebben hier hun vast verblijf.

We kwamen op donderdagnamiddag in onze hostel toe. Mooie hostel midden in de jungle (zie foto's). Overdag zagen we aapjes, leguanen, eekhoorn, toekans, ... Prachtig gewoon. We genoten van alles wat we daar hadden (ook al was dit helemaal niet veel). Onze nachten brachten we door in kamers omringd met vliegenramen, voor de rest konden we de jungle rondom ons zien en horen. Ook wanneer we een douche wilden nemen, was dit in de natuur te doen. Natuurlijk was ook de 'badkamer' omringd door vliegenramen.

Het was leuk vaak dezelfde mensen opnieuw te zien en te herkennen. We zaten samen met mensen vanover de hele wereld. Jullie weten ondertussen al dat ik dit super vind. Daarnaast ging ik, samen met 2 vriendinnen, een namiddag gaan paardrijden in de jungle en op het strand. Ik vond het super. Ik zal mij dit weekend voor altijd kunnen herinneren.

Weeral een week gepasseerd. Morgen start ik met mijn laatste week Spaanse les (hopelijk leer ik nog veel bij!). Deze week zal ik ook te horen krijgen waar ik mijn vrijwilligerswerk mag doen. Ik vroeg aan mijn programmacoordinator, mij een project te laten uitvoeren. Niet zomaar een project. Ik vroeg hem namelijk naar het project dat het meest hulp kan gebruiken. Ik zal dus deze week te horen krijgen waar ik zal kunnen helpen en hopelijk iets kunnen doen voor de kinderen. Dankzij jullie zal ik iets kunnen betekenen op het project waarvoor ik zal werken. Bedankt daarvoor ! Ik houd jullie op de hoogte.


  • 27 Augustus 2012 - 03:23

    Lieve Sabbe:

    Benieuwd naar je project!... Veel succes met 't Spaans leren.

  • 27 Augustus 2012 - 09:23

    Opa, Oma:

    Dag Eline,

    Wat een avontuur!
    Blij dat je vanuit Belgie kunnen mee genieten van wat je daar beleefd; en dat je het prima stelt.
    Voor jou gaat de tijd natuurlijk zeer vlug, vermits je het zo druk hebt; voor ons wel ietsje trager omdat we je in je echte "thuis" hier in Vlaanderen wel een beetje missen.
    Veel succes nog en dank voor je mooie verslagen.


    oma en opa

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 36006

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: