Gedicht - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Gedicht - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Gedicht

Blijf op de hoogte en volg Eline

22 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

- Iedere taal is mooi voor wie luisteren kan -

Iedere taal is mooi voor wie luisteren kan,
ook al versta je er geen snars van.
De taal die ik hier dag in en dag uit hoor,
klinkt als mijn lievelingsmuziek in mijn oor.
Het proberen ontcijferen van wat men hier vloeiend spreekt,
geeft mij het gevoel dat mijn woordenboek nog enkele zaken ontbreekt.
Telkens opnieuw vragen naar wat meer uitleg,
zorgt ervoor dat ik aan het einde van de dag al wat nieuwe woorden zeg.
Vragen naar wat de betekenis is,
en mijn woordenboek aanvullen met de woorden en uitspraken die ik nog mis.
Hopend ooit vlot spaans te kunnen spreken,
zal ik de inwoners van Costa Rica om gesprekken smeken.
Het aangaan van nieuwe vriendschappen is het beste wat er bestaat,
hopend dat Eline met een goede kennis van het Spaans terug naar huis gaat.


  • 22 Augustus 2012 - 08:45

    Nicole:

    Liefste Eline.

    Toen jij als klein meisje,naar mij opkeek met uw armpjes naar mij uitgestoken,vond ik het zalig om voor u te zorgen.
    Maar nu moet ik naar jou opkijken,en u bewonderen, voor zoveel lef en durf in dit grote avontuur.
    Ik ben super fier op jou,en ben heel gelukkig,met het feit dat je dit alles kan en mag beleven,en dat uw droom nu werkelijkheid is.

    Dikke kus en tot mails xxxx

  • 22 Augustus 2012 - 22:19

    Pauline Decock:

    Prachtig gedicht !! x

    I miss you !

  • 23 Augustus 2012 - 03:05

    Eline:

    Nicole,

    Ik ben zo blij met jouw super lief berichtje, bedankt!

    Groetjes Eline

  • 25 Augustus 2012 - 11:51

    T. Anne-Mie:

    Dag Eline

    Het is inderdaad een heel mooi gedicht.Bedankt !
    Nog 1 weekje en dan is het hier ook terug schooltijd.Je mag er wel ook eens aan denken,maar geen heimwee hebben om hier nu al naar school te gaan. Geniet daar maar verder van je mooie culturele reis en tot een volgend berichtje.Zal je nog genoeg Nederlands kunnen spreken als je terug zal zijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 36005

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: