Manuel antonio 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Manuel antonio 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Manuel antonio 2

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

-Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond-

Dit weekend postte ik reeds een kort verslag over mijn weekend in het prachtige Manuel Antonio. Samen met 9 vriendinnen van de talenschool, vertrokken we op donderdagavond naar Manuel Antonio (klein dorp aan de pacifische kust). We hadden gepland om tot zaterdag te blijven en om dan al terug te gaan naar San José. Maar zoals ik al zei, plannen worden niet steeds gevolgd. Zeker niet hier, nu ik op 'reis' ben. En dit is helemaal geen probleem.

Dit weekend voelde ik mij een ander persoon. Zo blij dat ik de kans krijg een deeltje van de wereld te zien. Zo gelukkig als ik eens Spaans (voor hoever dit al lukt) kan praten tegen echte tico's en tica's (inwoners van Costa Rica). Zo opgelucht als ik na een lang gesprek met een tico, kan horen dat mijn Spaans niet slecht is. Dat ik mij goed kan verstaanbaar maken en dat ik veel kan begrijpen. Ooit al het gevoel gehad dat de kleinste zaken in het leven, het gelukkigst maken? Samenzijn met vrienden, vuurtje maken in het bos, aapje naar boven zien klimmen, nieuwe taal leren, cultuurverschillen ontdekken, typisch costaricaans eten proeven, opstaan van de warmte en beseffen dat ik nog 6 weken kan genieten van dit prachtige land. Super gewoon !

Ik heb het grootste deel van het weekend doorgebracht op het strand en dan vooral op mijn surfplank. Heb natuurlijk meer van mijn surfplank gevallen dan erop gestaan, maar het was leuk telkens opnieuw en opnieuw te proberen. Het leek mij ook belangrijk de mooie plaatsen in Manuel Antonio te zien. We maakten een wandeling door het dorp en gingen ook naar de kraampjes die er waren. Prachtige stranden, prachtige natuur en dieren, lieve en gastvrije mensen, goedkope maar enorm gezellige en leuke hostel.

De hostel waarin we verbleven ('Vista Serena'), was zodanig klein dat iedereen contact had met iedereen. Ik leerde dan ook veel nieuwe mensen en wereldreizigers kennen. Om maar een voorbeeld te geven: op de eerste avond die we doorbrachten in Vista Serena, praatte ik voor wel uren met personen uit Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Verenigde Staten, Londen, ... Het gaf mij een super gevoel om samen met mensen vanover de hele wereld, te praten over hun plannen en die van mij (de meeste hadden wel al wat hun plannen aangepast, maar zo moet het zijn!). Daarnaast had ik ook enkele serieuze maar zeer leerrijke gesprekken met een paar vrienden die ik al wat beter ken. Ik heb gewoon het gevoel dat hetgeen ik hier meemaak, mij als persoon een beetje doet groeien. Deze ervaring zet mij aan het denken en zorgt ervoor dat ik een bredere kijk krijg op alles wat ik doe en wat belangrijk is in het leven. Dit is ook wat ik wil duidelijk maken met de stelling bovenaan mijn verslag. 'Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond'.

Ik heb het hier zo naar mijn zin. Maar de tijd gaat zo snel voorbij. Nog 6 weken te gaan. Wat zal ik snel terug naar België 'moeten'. Zou zo graag langer blijven, maar stiekem verlang ik ook wel een beetje naar het weerzien met moeke, vake, de zussen, mijn familie, mijn vrienden. Als ik eerlijk ben, ik mis jullie wel. Maar mijn ervaring hier is zoveel meer dan deze 2 maand weg. Ik wil iedere dag en ieder moment genieten. Wat een ervaring. Ik ben zo dankbaar. Bedankt moeke en vake !

  • 21 Augustus 2012 - 02:10

    Liesbeth Uw Liefste Zusje:

    Ja pienzie, tklink allemaal supertof en sjiek , beloof gewoon dat je terugkomt ajb, want klis u ook! Knuffel xxx

  • 21 Augustus 2012 - 03:34

    Lieve Sabbe:

    Zo entoesiast! Blijven je plannen beperkt tot Costa Rica en de zomer van 2012, of ben je al heimelijk aan 't plannen voor meer buitenlandse avonturen de komende jaren? :-)
    Geniet nog maar verder.

  • 21 Augustus 2012 - 04:11

    Eline:

    Natuurlijk ben ik van plan nog meer van de wereld te zien als dit mogelijk is ! Dankje om mijn reisverhalen te volgen en telkens opnieuw een leuke reactie te posten ! Groetjes eline

  • 21 Augustus 2012 - 07:33

    Geert:

    Met plezier Pienie, geniet er maar van. papsie vanuit Denemarken. Straks naar Zweden (en 't is hier ook mooi maar er klimmen geen aapjes in de bomen ;-) X

  • 21 Augustus 2012 - 08:40

    Nicole:

    Hallo Eline.
    Ik ben super gelukkig dat je het zo naar je zin hebt in het verre Costa Rica,en uw reisverhalen volgen wij op de voet, uw mooie foto's stralen geluk uit,zo moet het zijn hé meisje,genieten met volle teugen.
    Dikke knuffel van ons beiden.
    Noel en Nicole

  • 21 Augustus 2012 - 12:58

    Sofie:

    Liefste eline,

    kzie jou daar in die mix van culturen al volledig ingeburgerd zijn,was Belgie maar een beetje wijdser voor jou...
    Kunnen dat van je leren als je terug bent mss...

    Zo een zalig gevoel om te weten dat het daar zo goed meevalt! Wij hier allemaal terug aan de slag,
    vake weg deze week,emilie in callella,lies nr feest in 't park.
    Mocht het zo ver niet zijn kwam ik vanavond ééntje drinken...

    Vele dikke kussen van moeke die zo trots is op haar dochter/wereldverbeteraar/globetrotter!!!!!
    Geniet Liene piene,xxx

  • 21 Augustus 2012 - 21:41

    Marleen:

    formidabel dat je het daar echt naar je zin hebt!!!

    Je ziet er ook stralend uit!

    heel veel groetjes en tot volgend berichtje
    dikke knuffel XXXX de claryskes

  • 22 Augustus 2012 - 04:00

    Eline Sabbe:

    Dankjewel iedereen om zo vaak mijn reisverslagen te lezen en leuke commentaren te posten. Het doet deugd te weten dat jullie geïntresseerd zijn in wat ik hier allemaal beleef.
    En liefste moeke, als je wil staat hier al eentje koel om jou te verwelkomen in het prachtige Costa Rica !

    Dikke zoen aan iedereen en bedankt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 36007

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: