Planning voor het weekend - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Planning voor het weekend - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Planning voor het weekend

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

-Put down that map and get wonderfully lost-

Nadat ik vorig weekend naar Pierto Viejo ging, en daar een heel leuk weekend beleefd heb, wil ik dit weekend terug iets doen. Omdat morgen (donderdag), weer de laatste dag is van de week dat ik naar school mag gaan, zal ik morgenavond weer op de bus stappen naar een andere plaats (uiteraard samen met 5 vriendinnen). Aangezien ik veel wil zien tijdens mijn 'reis' in Costa Rica, ga ik mijn weekend doorbrengen in Manuel Antonio (nationaal park). Wat mijn infoboek zegt over deze plaats :

- jungleavontuur en stranden, dicht bij elkaar-

Het zowat 8 kilometer lange, bochtige traject tussen Quepos en de straat aan de ingang naar het nationale park Manuel Antonio is de duurste mijl van Costa Rica. In de heuvels boven de baaien van de Stille Oceaan tronen zowel privévilla's als kleine, vaak luxueuze bungalowhotels- vaak verborgen achter bloeiende hibiscus- of bougainvilles. Het uitzicht op de baaien van de Stille Oceaan is gewoon grandioos. Het grotere plaatsje Quepos is een mekka voor zeevissers.

De mooiste stranden liggen binnen het nationale park. De meeste mensen blijven op het hoofdstrand, kort voor de ingang van het park. Hier staan kraampjes, die alles aanbieden, gaande van drinkwater over een ligstoel tot een surfplank, kortom alles wat u nodig hebt voor een ontspannende dag op het strand.

Nadat ik deze beschrijving las, was ik 'verkocht'. Daarnaast kreeg ik van een vriend vanuit Costa Rica ook veel informatie en verhalen over de plaats waar ik dit weekend naartoe zal gaan. Hij wist mij te vertellen dat het een uiterst mooie plaats is. Muziek klinkt alom en vele mensen brengen er de dag door op dit witte strand. Naast (luie) mensen, kan je er ook surfers vinden. Misschien mag ik dit weekend ook wel 1 van die surfers zijn.

Zoals vorig weekend hebben wij ook enkele activiteiten gepland, hopend dat we deze keer toch onze plannen zullen waarmaken. We zouden een dag op het strand verblijven, surfen, ... We maakten ook een afspraak om een bungee sprong te maken (hopelijk durf ik dit ook werkelijk).

Hetgeen ik eigenlijk wil duidelijk maken, is dat ik dit weekend weer geen verslag zal kunnen posten. Maar, niet getreurd, ik laat jullie zeker weten hoe mijn weekend verlopen is.

Bedankt aan degenen die telkens opnieuw mijn verslagen lezen. Het doet deugd te weten dat jullie geïntresseerd zijn en samen met mij een beetje kunnen meegenieten van dit prachtige land !

  • 16 Augustus 2012 - 10:52

    Marleen:

    hallo

    en wij maar van ver meegenieten, en toch beetje bang in uw plaats.....(dat is eigen aan mama's zeker?)

    Geniet van al dat mooie, en best dat je ook het mindere aangename es ziet van het land!

    Wees maar steeds op uw hoede hé!!!

    dikke knuffel Marleen en co XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 36003

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: