Algemeen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Algemeen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Algemeen

Blijf op de hoogte en volg Eline

09 Augustus 2012 | Costa Rica, San José

-Travel is the only thing you buy that makes you richer-

De titel van dit reisverslag heb ik 'algemeen' genoemd. Dit bij een tekort aan inspiratie en een teveel aan informatie. Ik zou heel wat kunnen vertellen over wat ik hier allemaal beleef, welke prachtige dingen ik zie, maar dit zou mij uren kosten. Aangezien ik niet veel tijd heb en ik hier ook niet ben om voortdurend verslagen te typen, zal ik het kort houden. Toch krijg ik vele positieve reacties op mijn verslagen, dus ik zal mijn best doen af en toe eens tijd te maken om te schrijven...

Vandaag bracht ik mijn 3de dag door op school. De school 'CRLA' (zie foto van de gevel) is zeer goed. De mensen zorgen ervoor dat iedereen het naar zijn zin heeft. Ze zoeken naar oplossing wanneer er bv. problemen zijn, helpen bij het kiezen van een project om er vrijwilligerswerk te lopen, proberen ons spaans bij te brengen, leren ons de gewoonten van hier, ... Kortom, het is er super en ik voel mij enorm welkom. Het is er ook interessant omdat er mensen van over de hele wereld naartoe komen. Ik leer hier niet alleen Spaans spreken. Ook in de school moet ik vele andere talen spreken. Dit is zeer goed om bv. mijn Frans en Engels te onderhouden. Zoals sommigen misschien al zagen, heb ik al enkele vrienden hier in Costa Rica. Met deze meisjes praat ik zowel Spaans als Engels, Frans en Duits. Enorm leuk en leerrijk ! Voor dit weekend plande ik een verblijf in Puerto Viejo met enkelen van de talenschool.

In mijn reisgids schrijft men het volgende over 'Puerto Viejo':
"Puerto Viejo is de surfhoofdstad van Costa Rica. De stranden behoren tot het mooiste deel van de Atlantische kust.
De 'Surf City' van Costa Rica: Puerto Viejo de Talamanca, 60 km zuidelijk van Puerto Limon, 18 km van Cahuita, ontwikkelde zich tot een levendig maar overzichtelijk toeristisch centrum. De indiaanse en de zwarte bevolking kenden een sterke groei door binnen- en buitenlandse kunstenaars, surfers en anderen die moeite hadden met de maatschappij. Naast de Costa Ricaanse en de Caraïbische keuken zorgen Europese expats met restaurants voor een internationale keuken. Puerto Viejo : een droomgebied !)"

Om te weten waar wij dit weekend voor 3 nachten zullen slapen, kan je een kijkje nemen bij mijn foto's (zie hangmatten). Gezien wij op vrijdag niet naar school hoeven te gaan, vertrekken we reeds morgen naar deze prachtige plaats. Waarschijnlijk zal het dus tijdens dit weekend niet mogelijk zijn een verslag te schrijven (waarvoor sorry!).

Het lijkt mij belangrijk tijdens mijn vrije tijd veel plaatsen te bezoeken in dit mooie land.

PURA VIDA ! (het pure leven)

  • 09 Augustus 2012 - 09:35

    Oma En Opa :

    Hallo eline,

    nog nooit zat ik zoveel voor de pc als nu; weet dat ik op dit vlak mij nu aan het bijscholen ben en dit allemaal voor jou.Volgens je verslag word het een super w-e voor jou; dat wensen we je van harte.
    blij dat je je zo goed aanpast .Dank vr verslag en de foto's en geniet er ten volle van
    Deze avond vertrekken we naar zee vr een paar dagen en na het w-e horen we mekaar terug.

    dikke knuffel en kusje v oma en opa

  • 10 Augustus 2012 - 08:16

    Nicole:

    Beste Eline.

    We zijn heel gelukkig als wij jou mails lezen,ik zie je zo voor mij staan vertellen,met die mooie smile van jou.
    Goed hé dat je op Vrijdag geen les hebt,zo kun je van het mooie Costa Rica genieten,samen met jouw vriendinnen, geniet er maar van,want ik denk dat het iets is dat je hele verdere leven gaat bijblijven.
    En inderdaad heel leerzaam ook,ge word nog een echte talenknobbel.
    De weersvoorspellingen zijn hier voor het week-end gunstig,zodat wij ook eens van het zonnetje gaan genieten.
    Verder wensen wij jou een keitof weekend toe,en draag goed zorg voor jezelf.

    Vele groetjes en een dikke knuffel van ons beiden.

    Nicole

  • 11 Augustus 2012 - 11:12

    Pauline Decock:

    Eline,

    Prachtige verslagen. Ik ben blij dat je u daar amuseert. En inderdaad leuk dat je al vriendinnen hebt waarmee je veel talen kan spreken. Ik verlang al om naar je verhalen te luisteren als je terug bent. Het zal een hele belevenis zijn.

    Hou je goed en wees maar gerust dat ik je mis.

    Geniet van elke dag!

    Groetjes Pauline xx

  • 11 Augustus 2012 - 15:57

    Anne-Mie:

    Hei Eline.

    Vooraleer ik naar de 18 verjaardag van Ellen ga(verrassing voor haar)(Ellen is de oudste dochter van Lieven)wens ik je nog een heel mooi weekend toe met vele verrijkingen samen met je nieuwe vrienden.Spaans kan ik niet ,dus zeg ik tot ....later
    T. Anne-Mie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 35949

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: