Donatie - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Donatie - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Donatie

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 September 2012 | Costa Rica, San José

- Ik wens je net zoveel plezier in het lezen, als ik had in het schrijven -

Ja hoor, wat ik ben blij om dit verslag te mogen schrijven. Na goed rond te kijken in 'casa de los ninos' en goed na te denken, weet ik wat er met de donatie van jullie allen zal gebeuren.

Zondag viert Costa Rica het feest van de kinderen (Dia de los ninos). Nog nooit heeft de instelling er kunnen voor zorgen dat deze dag gepaard gaat met een groot feest voor alle kinderen. 'Casa de los ninos' kan er door donaties alleen maar voor zorgen dat er elke dag eten op tafel komt voor de 400 kinderen. Daarnaast wordt er ook psychologische bijstand gegeven aan degenen die het nodig hebben (Dit omdat de buurt waarin deze kinderen leven enorm gevaarlijk is. Drugs en geweld kan je er elke dag vinden. Je hoeft er zelf niet naar op zoek te gaan.). Zoals ik eerder al vertelde krijgen de kinderen er ook les en krijgen ze er hulp bij het maken van hun huiswerk. Dit allemaal dankzij de donaties.

Toen ik hoorde dat ook dit jaar geen feest mogelijk kon zijn omwille van geldgebrek, begon ik even verder na te denken. Is het mogelijk met een deel van jullie donaties een feest te geven voor de kinderen? Natuurlijk zouden de kinderen het enorm fijn vinden. Maar is dit wel een goed idee? Hebben ze alles wat noodzakelijk is in de instelling? Kan ik het geld niet beter aan iets anders besteden? Ik praatte erover met de bazin van 'Casa de los ninos'. NEE. Zoals jullie al weten, blijft de instelling bestaan door donaties. Elke dag wordt er brood gebracht door een aantal bakkers in de buurt (brood van de dag ervoor, maar lekker! En het maakt de kinderen gelukkig.) De instelling ontvangt veel donaties, en dit is net genoeg om rond te komen en om ervoor te zorgen dat de kinderen op het goede pad blijven. Daarom besloot ik met het geld dat ik beschikbaar heb (dankzij jullie!) een feest te bouwen samen met de kinderen.

Het feest zal maandag plaatsvinden. Ik heb het kunnen regelen dat er fruit zal zijn, veel fruit. Samen met enkele andere vrijwilligers, zal ik fruitssalade maken voor de kinderen. Er zal chocolade zijn om een chocoladefontein te maken. Wat een feest zal dit worden !

Het lijkt mij belangrijk de kinderen eens te verwennen, gezien het voor hen elke dag hetzelfde liedje is. Ik zeg niet dat ze niet gelukkig zijn. Ze weten heel goed dat ze blij mogen zijn dat 'Casa de los ninos' bestaat. Maar toch, ik denk dat dit extraatje wel eens mag. Toch vond ik het belangrijk erover te praten met de bazin. Zij weet immers maar al te best waarvoor ze het geld het meest nodig hebben. Met de tranen in de ogen vertelde ze mij dat de kinderen eens iets extra verdienen. En dat het super zou zijn mocht ik er kunnen voor zorgen dat er een feest plaatsvindt op maandag. En dit zal ik doen, en goed proberen doen.

Foto's van het feest volgen zeker en vast !

Daarnaast zal ik de rest van de sponsoringen van jullie allemaal als donatie geven, zodat het mogelijk is de kinderen te blijven ondersteunen en te blijven verzorgen in het proces naar een beter leven. Wat wordt er dan vooral gekocht met de donaties?:

- voedsel
- tandenborstels en tandpasta
- schoonmaakproducten om ervoor te zorgen dat de instelling proper en hygiënisch is
- de kledij die de kinderen tekort komen
- schoolboeken, evenals de leerkrachten die er lesgeven
- en daarnaast, als het goedgaat, kan de instelling bv. verkleedkleren of andere spullen kopen

Blij te zien dat de kinderen het er naar hun zin hebben en dat ze (de meesten dan toch) op het goede pad zijn. Samen met enkele leerkrachten en vele vrijwilligers, zorgen wij ervoor dat de kinderen elke dag bijleren en dat ze plezier beleven. Er is ook altijd tijd voor een praatje en we zijn allemaal bereid de kinderen een goed gevoel te geven. En met dit gevoel kan ik nu ook mijn verslag afsluiten. Ik ben heel blij op dit project te mogen helpen en veel te kunnen bijleren. Mijn Spaans gaat er ook op vooruit. YES !

BEDANKT AAN AL DE MENSEN DIE MIJ BLIJVEN STEUNEN EN BEDANKT VOOR DE VELE DONATIES ! Blij dat ik er 400 kinderen (en natuurlijk mezelf) enorm gelukkig mee kan maken !

  • 07 September 2012 - 11:42

    Tante Marleen :

    Beste Eline, het doet enorm plezier dat je het plezier en het geluk van de kinderen zoveel voldoening geeft. De donaties komen zeker ten goede als het doorgaat voor een feest voor de kinderen. Misschien kunnen we in de toekomst verder een steentje bijdragen voor deze school, als u dat wil. We staan altijd open voor dit soort liefdadigheid. Geniet van uw feestje. Tot dan.

  • 08 September 2012 - 01:42

    Eline Sabbe:

    Tante Marleen,

    Allereerst bedankt om mijn verslagen te volgen ! Het doet deugd te weten dat vele mensen geïntresseerd zijn in de ervaring die ik hier kan meemaken ! Het zou natuurlijk super zijn mocht je in de toekomst ook een steentje bijdragen aan de school. Jammer dat je niet kan meemaken hoe lief de kinderen zijn. Hoe ze alles appreciëren wat wij voor ze doen. Hoe weinig ze hebben, maar met hoeveel ze enorm tevreden zijn. Ik zal ervoor zorgen dat er maandag enkele foto's op mijn blog komen. ALVAST ENORM BEDANKT ! Groetjes xxx

  • 09 September 2012 - 22:00

    Jana:

    Dag Elinetje,
    ik vind het super wat jij allemaal voor die kindjes wilt doen!
    Ze mogen blij zijn om zo'n vrijwilligster in casa te hebben ;)!

    Hou je goed! & ik ben benieuwd naar het resultaat
    Groetjes & dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 36015

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: