Aankomst - Reisverslag uit Sint-Eloois-Vijve, België van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Sint-Eloois-Vijve, België van Eline Sabbe - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 Augustus 2012 | België, Sint-Eloois-Vijve

Zaterdag om 22 u 30 aangekomen bij het gastgezin in Costa Rica. In België was het dan al 6 u 30 in de ochtend. Ik werd goed ontvangen en voelde mij enorm welkom. Samen met een meisje vanuit Antwerpen, Faedra, slaap ik hier gedurende 8 weken. Faedra verblijft hier maar 3 weken dus de laatste 5 weken logeer ik hier alleen. Ik moet zeggen, ik ben enorm blij dat ik de eerste weken samen met Faedra verblijf in Costa Rica. Het blijft vreemd om een nieuwe cultuur, nieuwe taal, nieuw klimaat en daarenboven een nieuwe ‘thuis’ te hebben voor 2 maand. Pas nu dringt het werkelijk tot mij door dat ik jullie (in België) zal missen. Maar, ook nu krijg ik de kans mijn droom waar te maken. Ik ben ervan overtuigd dat het feit dat ik dit kan meemaken opweegt boven het feit dat ik jullie hier zal missen. Velen vertelden me dat het de eerste dagen moeilijk voor me zouden zijn. Ik heb het soms wat moeilijk met het feit dat ik hier 2 maand zal verblijven. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen spijt van en ik ben ervan overtuigd dat dit mijn kans is, mijn kans om mijn droom waar te maken. Nieuwe taal leren, mensen leren kennen, vrijwilligerswerk doen, ... Dit is wat ik echt wil. En voor zij die mij ook zullen missen; ik ben te bereiken op Skype. Weet wel dat het hier 8 u vroeger is en dat ik ook niet ieder moment van de dag te bereiken ben. Enkel wanneer ik in mijn gastgezin ben of wanneer ik op school ben, kan je mij een bericht sturen of bellen (indien mogelijk). Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn blog aan te vullen zodat jullie ook kunnen weten wat ik hier uitsteek. Natuurlijk is het niet elke dag mogelijk iets te posten omdat het ernaar uitziet dat het hier ook redelijk druk zal worden. Ik ben natuurlijk ook niet naar hier gekomen om op de pc te zitten. Toch doe ik mijn best om foto’s en verslagen te plaatsen wanneer mogelijk. Het lijkt mij ook voor mezelf leuk later terug te kunnen kijken naar mijn verslagen en herinneringen boven te halen. Graag hoor ik veel van jullie en nogmaals bedankt aan al degenen die mij steunen, aan al degenen die ervoor zorgden dat ik mijn droom waar kan maken. BEDANKT !

  • 07 Augustus 2012 - 08:22

    Nicole:

    Hallo,

    Tof, dat we nu reeds van uw belevenissen kunnen meegenieten,en vooral dat wij weten dat jij het goed stelt.
    Goed hé dat Feadra bij u logeert,tegen dat ze u verlaat ben jij het al goed gewoon.

    Dikke knuffel van ons beiden.

    Nicole

  • 07 Augustus 2012 - 09:27

    Haeck-devos:

    Blij dat je de eerste weken gezelschap hebt van dit meisje . en opa zegt; tracht die mensen ginder ook maar een mondje vlaams te leren hé. Dat je " nieuwe thuis" meevalt geeft ons een goed gevoel.
    Spijtig dat we zondag nt thuis waren als je " online " was maar een vlgd keer beter .
    We wensen je het allerbeste en veel succes nog. Tante stefanie is juist thuis v Balie, je hoort ze ook nog wel. Een dikke knuffel en zoentje van oma en opa
    Tot hoors!

  • 07 Augustus 2012 - 13:12

    Marleen:

    Hey Eline,

    OOOHHHH wat ben ik content dat er een vlaams meisje bij u logeert!!
    Tegen dat zij vertrekt ben jij het daar al wat gewoon hé!

    Een van ons nichtjes komt ook nr Costa Rica begin september(op reis)

    Waar ben jij ergens?? Misschien komen jullie mekaar es tegen?

    Alvast een dikke knuffel
    De claryskes

  • 07 Augustus 2012 - 15:09

    Decruynaere Anne-Mie:

    Hei Eline

    Fijn dat we je kunnen meevolgen via de PC.
    Zoals ik kan lezen ,stel je het daar goed ,vooral in het begin is dat toch een heel grote aanpassing.
    Maar dat zal je zeker een grote verrijking meegeven.ik wens je daar het allerbeste, geniet er ten volle van en af en toe eens denken aan je familie kan je wel deugd doen.
    Gelukkig heb je de eerste weken nog eens de gelegenheid om Nederlands te spreken met je vriendinnetje uit Antwerpen.

    Het ga je goed!
    Tante Anne-Mie

  • 07 Augustus 2012 - 16:17

    Eline:

    Ik probeer inderdaad mijn best te doen jullie op de hoogte te houden. Het is niet altijd even gemakkelijk om een plaatse te vinden in mijn druk schema. Nu jullie weten sat ik he goed stel, kunnen jullie alvast uitkijken naar andere leuke verhalrn van mij. Het is hier nu 8 u15 en ik vertrek naar school. Ik laat jullie iets weten !

  • 07 Augustus 2012 - 17:11

    Trui :

    Liefste Elineke!
    Geniet daar keihard! Echt waar. Het zullen de beste maanden van je leven worden :)
    En ik zal je blog heel hard volgen!
    Dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Sint-Eloois-Vijve

Eline

4 augustus 2012 vertrek ik voor 2 maand naar Costa Rica. Daar zal mijn droom werkelijkheid worden. Ik zal 4 weken Spaanse les volgen in een internationale talenschool in de hoofdstad, San José. Met de opgedane talenkennis zal ik als vrijwilliger meewerken aan een project. Welk project het precies zal zijn of waar ik precies vrijwilligerswerk zal uitvoeren, blijft ook voor mij nog een verrassing.

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 16121
Totaal aantal bezoekers 36016

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: